Terugblik op onze nieuwjaarsreceptie

door J.P. Yzermans

Hamburgers, vlaai en een toegestoken hand.

Tijdens de nieuwjaarsreceptie van CD&V Dilsen-Stokkem in het parochiecentrum te Dilsen was vernieuwing voelbaar en visueel niet te ontkennen.

Bij het binnenkomen werden de gasten verwelkomd met een glaasje Cava of fruitsap. De echte begroeting deed Michaël Segnana, die het programma van de avond voorstelde en tevens wees op de culinaire mogelijkheden. Jong CD&V, Coljee, Orseni en De Mannen hadden elk een stand waar à volonté van vlaai, hamburgers, kaasschotel, hapjes en een berg wafels genoten kon worden. Allemaal culinaire lekkernijen.

De nieuwe aanpak uitte zich vooral in de aanwezigheid van de coalitie-meerderheidspartijen Open VLD en Vooruit, met o.a. burgemeester Sofie Vandeweerd en schepen Koen Sleypen. Ook de oppositie ‘Voor U’ tekende present.
Het hoogtepunt was ontegensprekelijk de positieve geste van voorzitter Jackie Janssen, dit met een historisch gebaar. Hij stak de hand uit naar de meerderheid om in een positieve sfeer mede-verantwoordelijkheid te dragen om de vele problemen samen op te lossen. Jackie's toespraak werd beantwoord met een warm applaus. (zie ook: https://jackiejanssen.be/2020/01/21/nauwer-samen-werken/)

De gastspreker van de avond was Sammy Mahdi. Zijn toespraak, waarin hij de doelstellingen van CD&V en de aanpak van de moeilijkheden sterk verdedigde, werd aandachtig beluisterd.
Tot slot werden een viertal uittredende bestuursleden voor het vele werk figuurlijk in de bloemetjes gezet en bedankt met een herinneringsgeschenk.
De grote voorraad van smakelijke hapjes was mede oorzaak dat lang nagepraat werd.