CD&V keurde de actie ‘Planten van hier’ goed!

Wij waken over het waarmaken van de klimaatactieplannen van de stad. Planten en bomen van hier een een plaats geven in ieders tuin is daarom erg belangrijk. We halen zo onze doelen en helpen de natuur!

Als iedereen zijn tuin natuurvriendelijk zou inrichten, vormen deze tuinen samen het grootste natuurgebied in Vlaanderen én halen ze heel wat CO² uit de lucht. Dat wij de CO² uitstoot in Dilsen-Stokkem onder controle willen houden bewezen we al met ons verzet tegen de komst van een gascentrale.

Met ons allen kunnen we echter ook helpen om de biodiversiteit vooruit te helpen en tegelijk de klimaatopwarming tegen te gaan. Wij ondersteunen daarom ook dit najaar de plantenverkoop van Natuurpunt Limburg, waarbij iedereen de kans krijgt om aan aantrekkelijke prijzen bomen en struiken met het label ‘Plant van hier’ aan te kopen.

Bomen en struiken met dit label zijn gekweekt uit zaadjes geoogst van wilde ouderplanten uit eigen streek en helpen de natuur extra door hun aanpassing aan onze lokale groeiomstandigheden. Een tuin vol bomen en planten 'van hier' trekt leven aan!

Bestellen kan tot 1 november 2021 via www.natuurpuntlimburg.be/plantenverkoop
Daar bovenop stemden wij een korting van 20% per bestelling, met een max. van €20 per adres.

De planten kunnen worden afgehaald op 27 november 2021 tussen 10.00 en 12.00 uur aan het afhaalpunt van de afdeling Maasland-Noord in Maaseik (kerkplein Voorshoven, Voorshoventerweg)

De winst van de actie investeert Natuurpunt opnieuw in de natuur in onze buurt.

• Bebloeming & stadsverfraaiing