ER IS GEEN VERKEERS- OF PARKEERPROBLEEM IN DE BUURT VAN DE SCHOOL IN DILSEN" - volgens onze burgemeester en schepenen.

Na onze poll agendeerden onze mandatarissen enkele vragen en mogelijke oplossingen voor het parkeer- en verkeersinfarct aan de school in Dilsen op de gemeenteraad van 9 oktober en 13 november.

“ER IS GEEN VERKEERS- OF PARKEERPROBLEEM IN DE BUURT VAN DE SCHOOL”, is de samenvatting van het antwoord dat we kregen op 9 oktober. De maand erna volgde een opsomming van alles wat er de voorbije jaren reeds gebeurde.

Zoals beloofd aan de inwoners hebben wij voorgesteld om het gesprek rond de site aan het oude cultureel centrum met de nieuwe eigenaar te starten en daar voorlopig parkeerplaatsen te voorzien. Die dialoog zal het college niet opstarten en men geeft ook aan dat men eigenlijk (nog steeds niet officieel) weet wat de nieuwe plannen zijn op de site.

Onze vragen rond de tijdelijke parking aan de Borreshoefstraat zijn gehonoreerd. Het schepencollege heeft afgelopen vrijdag de huurovereenkomst met 3 jaar verlengd.

Aan de bibliotheek (Schoolstraat) is er op dit moment een veiligheidsprobleem voor de fietsers omwille van auto’s die in- en uitrijden. Onze oplossing om dat conflictpunt op te lossen gaan we verder uittekenen en opnemen met de bevoegde ambtenaar en volgen we verder op.

Op onze vraag om tijdens de kermisperiode de uitbaters te vragen om “overtollige” vrachtwagens te parkeren buiten de dorpskern werd geantwoord dat het huidige kermisreglement dit reeds voorziet en men strenger gaat toekijken op de toepassing.

De voorstellen rond de veiligheid voor de fietsers werden uitgewerkt in oktober en op de agenda van november geplaatst. We kregen een overzicht van alle werken die de voorbije jaren gebeurden. Op geen enkel moment werd het probleem erkend. Jammer. We zullen onze hand echter blijven uitsteken.

'We zijn heel blij dat we dit punt als CD&V terug onder de aandacht hebben kunnen brengen. Helaas stellen zich nog vele problemen, maar werden onze voorstellen voor verbeteringen tijdens de laatste gemeenteraad afgevoerd door de meerderheid. We reiken nog steeds de hand om samen naar oplossingen te zoeken voor een verkeersveilige schoolomgeving en een verkeersveilig Dilsen-Stokkem.", liet Jan Geuskens optekenen.