Nog geen 24u na de Nationale Nieuwjaarsreceptie staat Wouter Beke in een volle parochiezaal de lokale CD&V toe te spreken. Hij wilde persoonlijk beklemtonen dat de centrale visie van CD&V rond betrokkenheid en inspraak ook aan de orde van de dag is in Dilsen-Stokkem. De lokale afdeling krijgt dan ook de volle steun van de partij om daar verder op in te zetten. “Daadkracht met draagkracht” zijn de woorden die Ellen Bours, als lokale voorzitter en de nationale voorzitter meermaals in de mond nemen.

Met “de weg vooruit” mikt de nationale voorzitter op 1.000.000 huisbezoeken in de komende weken. Dat ligt volledig in lijn van de 3650-actie, die de lokale CD&V’ers voorbereiden. Naast de kandidaten kan CD&V Dilsen-Stokkem beroep doen op een inspirerende groep van meedenkers. Zij zijn het hart en de buik van de inwoners en dagen de ervaren politici uit. Op die manier waait er een nieuwe frisse wind door de lokale afdeling en door Dilsen-Stokkem.

“Die combinatie van ervaring en vernieuwing maakt dat wij vertrouwen hebben dat het beleid in Dilsen-Stokkem een andere wending zal nemen!”, zegt een zelfverzekerde Jan Geuskens. Als lijsttrekker wil hij Dilsen-Stokkem een toekomst geven om trots op te zijn.