In de historische setting van zaal "Aud Lanker" werd gisteren onder grote belangstelling de nieuwe gemeenteraad geïnstalleerd. De zaal liep helemaal vol. Achteraf kon iedereen kennismaken met de nieuwe raadsleden en werd er geklonken op de start van een nieuwe constructieve samenwerking. CD&V vroeg uitdrukkelijk om meer betrokken te worden in het beleid en drong aan op een meer open besluitvorming.

Het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraadsleden en de leden van het bijzonder comité sociale dienst werden officieel geïnstalleerd. Proficiat aan iedereen! Namens CD&V zullen Ellen Bours, Noëlla Venken, Sandra Deckers, Jan Geuskens, Theo Leenders en Nicole Coenen in de gemeenteraad zitten. Stefan Budé en Myrthe Hoffmeister vervoegen het bijzonder comité.

Voor de eerste echte gemeenteraad van deze legislatuur wordt het wachten tot maandag 14 januari, en verder telkens iedere tweede maandag van de maand.