WIJ willen bouwen aan een online marktplaats met een totaalzicht op al wie in Dilsen-Stokkem actief is, in welke domeinen en op welke manier. Zo maken WIJ de droom van iedereen die lokaal actief wil zijn waar. Omgekeerd zijn WIJ bereikbaar en aanspreekbaar voor personen, groepen en organisaties die mensen ondersteunen en met mekaar verbinden.

Samen met jullie gaan WIJ actief een netwerk opzetten, mensen en groepen in Dilsen-Stokkem mobiliseren en verleiden, zowel binnen één domein als over de domeinen heen.

WIJ zijn voor dit fijnmazige netwerk de ideale draaischrijf. WIJ willen niet alles uit handen nemen, maar onze inwoners steunen voluit voor dromen te kunnen gaan.

WIJ willen SAMEN met onze inwoners een forum oprichten om mee te dromen over het herinrichten van de openbare plaatsen in onze dorpskernen. Alle plaatsen die uitnodigen tot een gemeenschapsfunctie worden daarbij bekeken. In ons principe van #MEEMAKEN gaan we hiervoor op zoek naar een samenwerking tussen onze inwoners, lokale bedrijven en het gemeentebestuur.