#SAMENLEVEN

WIJ zien wat er borrelt in Dilsen-Stokkem. WIJ willen mensen laten samenkomen rond feiten en mogelijkheden. WIJ maken van Dilsen-Stokkem een stad waar mensen leven, liefhebben, werken, sporten, zich amuseren en hun kinderen naar school sturen.

Dilsen-Stokkem is een plek waar ze zich, alleen of in organisaties, inzetten. Het is de plek waar mensen willen investeren, in zichzelf en in anderen. Mensen willen hun oase van rust en ruimte behouden en niet laten volbouwen met appartementen en zinloze projecten.

Daarom zijn WIJ ondersteuners voor mensen met een vraag, een probleem of een frustratie. WIJ zijn het bestuur van de eerste lijn. Ook al zijn we niet voor alles en altijd bevoegd, dan nog zijn we het best geplaatst om mogelijkheden en antwoorden aan te reiken.

We zullen in overleg gaan met het personeel van de stad en hun ondersteunen om met bevlogenheid de ambities naar meer openheid vorm geven. De toename aan digitale middelen maakt dat zij actief op zoek moeten gaan om de mensen in Dilsen-Stokkem in deze nieuwe wereld kansen te geven.

De 5 kernen van onze deelgemeentes hebben hun eigen karakteristiek en identiteit en die willen we behouden en versterken. WIJ willen het zelforganiserende vermogen van onze mensen aanspreken en organisaties ruimte geven binnen hun dorpskernen. WIJ zullen zelf borg staan voor basisvoorzieningen in de kernen en gaan de verenigingen aanspreken om deze optimaal uit te baten en te benutten.